Surse din Poliție au precizat pentru MEDIAFAX că anchetatorii au ridicat 3.015 litri de apă minerală marca Saguaro, din trei hipermarketuri Lidl din Sectorul 3.
Potrivit etichetei, apa respectivă ar proveni din izvorul F3 Târgu Secuiesc, care nu află pe lista Autorității Naționale pentru Resurse Minerale, au arătat sursele citate.
Anchetatorii au verificat, joi, împreună cu inspectorii Oficiului pentru Protecția Consumatorilor și Inspectoratul Teritorial de Muncă, magazine Lidl de pe Bulevardul Liviu Rebreanu, Șoseaua Mihai Bravu și strada Fizicienilor, unde existau informații cu privire la faptul că acolo s-ar vinde apă minerală neînregistrată, au spus sursele citate.
Echipele de control au luat mostre de apă, care vor fi duse la laborator pentru a fi expertizată și a se stabili dacă este improprie pentru consumul uman.
Pe de altă parte, într-o declarație oficială a reprezentanților hipermarketului, remisă MEDIAFAX, se arată că joi au avut loc controale de rutină în câteva magazine Lidl, aceste acțiuni având loc periodic, conform legislației în vigoare.
„Menționăm că apa minerală Saguaro provine din surse înregistrate și nu a fost descoperită nicio neregulă cu privire la sursa apei, iar aceasta nu a fost retrasă”, se arată în același comunicat.
În 5 mai, de la magazine Lidl a fost retrasă cantitatea de aproape 150.000 de litri de apă minerală Saguaro care, conform inspectorilor de la Protecția Consumatorilor, era îmbuteliată dintr-un izvor care nu află pe lista Autorității Naționale pentru Resurse Minerale.
Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Marius Dunca, declara atunci că apa provenea din izvorul F4 Roșu, care nu se află pe lista apelor minerale destinate comercializării.
În urma controalelor, reprezentanții ANPC au dispus retragerea de la vânzare a 101.160 de litri, după ce reprezentanții rețelei de hipermarketuri au scos de pe rafturi, din proprie inițiativă, alți 45.000 de litri de apă minerală.
Reprezentanții Lidl arătau atunci că apa minerală Saguaro retrasă de pe piață după controalele ANPC nu prezintă probleme de calitate și că responsabil pentru informațiile conținute de etichetă este producătorul.
„Motivul pentru retragerea apei a fost etichetarea greșită privind descrierea sursei de îmbuteliere a apei. Putem confirma prin intermediul buletinelor de analiză puse la dispoziție de producător, că apa minerală Saguaro de 2L nu prezintă probleme de calitate. Responsabil pentru informațiile conținute de etichetă și procesul efectiv de etichetare este producătorul. Acesta din urmă a declarat că va remedia în cel mai scurt timp cu reprezentanții ANPC neconcordanțele informațiilor conținute de etichetă”, spuneau reprezentanții Lidl.
Retailerul mai preciza că apa minerala Saguaro este furnizată de unul dintre primii trei productori de apa minerală din România.